/angular-guide > _

წაშლა და მონიშვნა

ახლა ისღა დაგვრჩენია, რომ შევძლოთ ნივთების დასრულებულად მონიშვნა და წაშლა. სერვისში დავამატოთ მათი მეთოდები deleteItem და updateItem:

 public deleteItem(id: number) {
    this.todosLoading$.next(true);

    this.http
      .delete<void>(`${this.url}/${id}`)
      .pipe(
        tap(() => {
          this.todos$.next(this.todos$.value.filter((item) => item.id !== id));
        }),
        catchError((error: HttpErrorResponse) => {
          this.error$.next(error);
          return of(null);
        })
      )
      .subscribe();
  }

  public updateItem(updatedItem: TodoItem) {
    this.todosLoading$.next(true);

    const headers = new HttpHeaders({
      'Content-Type': 'application/json',
    });

    this.http
      .patch<TodoItem>(`${this.url}/${updatedItem.id}`, updatedItem, {
        headers,
      })
      .pipe(
        tap((updatedItem) => {
          const updatedList = this.todos$.value.map((item) =>
            item.id === updatedItem.id ? updatedItem : item
          );
          this.todos$.next(updatedList);
        }),
        catchError((error: HttpErrorResponse) => {
          this.error$.next(error);
          return of(null);
        })
      )
      .subscribe();
  }

პრინციპი აქ იგივეა.

deleteItem-ში წასაშლელი ნივთის აიდის მივიღებთ პარამეტრში. ჯერ loadingTodos$ სთეითს განვაახლებთ და შემდეგ გავგზავნი DELETE მოთხოვნას ამ აიდის ენდფოინთზე. საპასუხოდ მონაცემი არ გვიბრუნდება, თუმცა HTTP მოთხოვნის წარმატების შემთხვვაში. tap მაინც გააქტიურდება. ჩვენ წაშლილი ნივთის აიდის მიხედვით ვფილტრავთ უახლეს მასივს, რათა ის წაშლილ ნივთს არ შეიცავდეს და ამ გაფილტრულ მასივს გადავცემთ todos$ სტრიმს. ერორის შემთხვევაში ერორის ობიექტს მოვიხელთებთ catchError ოპერატორით და გადავცემთ მას error$ სტრიმს.

updateItem-ში პარამეტრად ვიღებთ თვითონ განახლებულ ნივთს და მას გადავცემთ PATCH მოთხოვნას ამ ნივთის აიდის მქონე ენდფოინთზე. მაქამდე loading$ სთეითს ვაწვდით trues-ს და HttpHeaders-ის ინსტანციას ვქმნით, ისევე როგორც POST მოთხოვნაზე – მას მესამე არგუმენტად ობიექტში ვაწვდით. ეს მოთხოვნა აბრუნებს განახლებული ნივთის ობიექტს, რომელსაც ჩვენ tap ოპერატორში ვიღებთ და საპასუხოდ ვქმნით განახლებულ სიას, სადაც აიდით ვპულობთ იმ ძველ ნივთს, რომელიც ბექენდში განვაახლეთ და მას ვანაცვლებთ ახალი ნივთით. ამ მასივს გადავცემთ todos$ სტრიმს.

კომპონენტში შევქმნათ სათანადო მეთოდები მათ დასაძახებლად:

  changeDone(itemToChange: TodoItem) {
    const updatedItem = {
      ...itemToChange,
      done: !itemToChange.done,
    };

    this.todoService.updateItem(updatedItem);
  }

  deleteItem(id: number) {
    this.todoService.deleteItem(id);
  }

როცა ნივთს მოვნიშნავთ, ჩვენ პარამეტრში მივიღებთ სამიზნე ობიექტს და მას შევუცვლით done თვისებას არსებულის საპირისპიროთი. შემდეგ ამ ობიექტს გავატანთ სერვისის მეთოდს.

წაშლის შემთხვევაში პირდაპირ აიდის მივიღებთ პარამეტრში, რომელსაც მეთოდს გავატანთ.

სადაც თითოეულ ნივთს ვარენდერებთ NgFor დირექტივით, შემდეგი ცვლილებები შეგვაქვს:

<li
  class="list-group-item d-flex justify-content-between align-items-center"
  *ngFor="let item of vm.todos"
>
  <div class="d-flex align-items-center">
    <input type="checkbox" [checked]="item.done" (click)="changeDone(item)" />
    <span class="ms-2">{{ item.title }}</span>
  </div>
  <button class="btn btn-danger" (click)="deleteItem(item.id)">
    <svg
      xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"
      width="16"
      height="16"
      fill="currentColor"
      class="bi bi-trash3-fill"
      viewBox="0 0 16 16"
    >
      <path
        d="M11 1.5v1h3.5a.5.5 0 0 1 0 1h-.538l-.853 10.66A2 2 0 0 1 11.115 16h-6.23a2 2 0 0 1-1.994-1.84L2.038 3.5H1.5a.5.5 0 0 1 0-1H5v-1A1.5 1.5 0 0 1 6.5 0h3A1.5 1.5 0 0 1 11 1.5Zm-5 0v1h4v-1a.5.5 0 0 0-.5-.5h-3a.5.5 0 0 0-.5.5ZM4.5 5.029l.5 8.5a.5.5 0 1 0 .998-.06l-.5-8.5a.5.5 0 1 0-.998.06Zm6.53-.528a.5.5 0 0 0-.528.47l-.5 8.5a.5.5 0 0 0 .998.058l.5-8.5a.5.5 0 0 0-.47-.528ZM8 4.5a.5.5 0 0 0-.5.5v8.5a.5.5 0 0 0 1 0V5a.5.5 0 0 0-.5-.5Z"
      />
    </svg>
  </button>
</li>

input-ზე ვამატებთ დაკლიკების ივენთ ბაინდინგს, რომელსაც ვაკავშირებთ changeItemDone ფუნქციასთან და მას არგუმენტად ვაწვდით მთლიან ობიექტს.

გვერდით ვამატებთ წაშლის აიქონიან ღილაკს, რომელსაც ივენთ ბაინდინგით ვაკავშირებთ deleteItem მეთოდთან და მას ვაწვდით ნივთის აიდის.

ახლა ჩვენი აპლიკაცია სრულფასოვნად უნდა მუშაობდეს. უნდა შესაძლებელი იყოს:

  • არსებული ნივთების ნახვა
  • ახალი ნივთის დამატება
  • ნივთის წაშლა
  • ნივთის მონიშვნა
  • ყოველი მოთხოვნის გაგზავნის დროს სპინერის გამოჩენა
  • ერორის შემთხვევაში ერორის მესიჯის გამოჩენა

დროა შევაჯამოთ, რა ვისწავლეთ ამ გაკვეთილში?