/angular-guide > _

Input & Output

Input და Output არიან დეკორატორები, რომელთა საშუალებითაც შეგვიძლია მონაცემები (data) და მოვლენები (events) გადავცეთ ერთი კომპონენტიდან მეორეს. Input-ის საშუალებით შვილი კომპონენტი მშობელისგან იღებს მონაცემს, ხოლო Output-ის საშუალებით შვილი კომპონენტი მოვლენას გადასცემს მშობელ კომპონენტს.

input და output პრინციპების დიაგრამა

სანიმუშოდ შექმნილი გვაქვს ანგულარის ახალი აპლიკაცია, სადაც შევქმენით კომპონენტი სახელად child. ეს უკანასკნელი სელექტორით განვათავსეთ app.component.html-ში. ChildComponent გამოდის AppComponent-ის შვილი.

Input

გადავცეთ მშობელი კომპონენტიდან შვილ კომპონენტს ინფორმაცია. ამისთვის შვილ კომპონენტში ვქმნით თვისებას @Input დეკორატორით, რომელიც @angular/core-დან უნდა დავაიმპორტოთ.

import { Component, Input } from "@angular/core";
import { CommonModule } from "@angular/core";

@Component({
  selector: "app-child",
  standalone: true,
  imports: [CommonModule],
  templateUrl: "./child.component.html",
  styleUrl: "./child.component.scss",
})
export class ChildComponent {
  @Input() message: string = "";
}

message ცვლადს ჩვენ ინიციალიზაციას ვუკეთებთ, როგორც ცარიელ სტრინგს. ამის გარეშე, თუ ტაიპსკრიპტი მკაცრ რეჟიმზე გვაქვს, ქომფაილერში ერორი მოხდება. რადგან ამ ფროფერთის ინფუთ დეკორატორით ჩვენ ვაცხადებთ, რომ მშობელიდან ველით მონაცემს, რომელიც ამ ფროფერთიში შეინახება, ანგულარი დარწმუნებული უნდა იყოს, რომ რაღაც მნიშვნელობა ამ ფროფერთის იმ შემთხვევაშიც ექნება, თუ მან მშობელისგან მონაცემი არ მიიღო.

message-ს ჩვენ ამავე კომპონენტის თემფლეითში განვათავსებთ ინტერპოლაციით:

<p>{{ message }}</p>

მშობელ კომპონენტში შევქმნათ მასივი messages რომელშიც შევინახავთ ორ სტრინგს:

import { Component } from "@angular/core";
import { CommonModule } from "@angular/common";

@Component({
  selector: "app-root",
  standalone: true,
  imports: [CommonModule],
  templateUrl: "./app.component.html",
  styleUrl: "./app.component.scss",
})
export class AppComponent {
  messages = ["The first message", "The second message"];
}

მშობელი კომპონენტის თემფლეითში ფროფერთი ბაინდინგის საშუალებით შეგვიძლია შვილის კლასში არსებულ სახელზე რაიმე მნიშვნელობების მიბმა:

<app-child [message]="messages[0]"></app-child>
<app-child [message]="messages[1]"></app-child>

აქ ჩვენ ორი child კომპონენტი განვათავსეთ, სადაც პირველს message თვისებაზე ვაბამთ messages მასივში არსებულ პირველ სტრინგს, ხოლო მეორე child კომპონენტს ვაბამთ messages მასივში არსებულ მეორე სტრინგს. message ფროფერთი app-child-ზე მშობელი კომპონენტიდან ხელმისაწვდომია სწორედ @Input() დეკორატორის წყალობით. ასე child კომპონენტი თავის კლასში იმავე სახელის message თვისებაზე მიიღებს მშობელი ელემენტიდან მიწოდებულ მნიშვნელობას, და მას თემფლეითში განათავსებს.

ტაიპსკრიპტის წყალობით ეს ფროფერთი მხოლოდ კონკრეტული ტიპის მონაცემს მიიღებს, ანუ თუ ჩვენ message ფროფერთიზე სხვა ტიპის მნიშვნელობას მივაბამთ, ეს გამოიწვევს ერორს:

<!-- Error: cannot assign type number to type string -->
<app-child [message]="34"></app-child>

ასე ჩვენ მშობელი ელემენტიდან შვილ ელემენტს გადავცემთ ინფორმაციას.

Output

Output-ის საშუალებით ჩვენ შეგვიძლია შევქმნათ მოვლენები, რომელსაც შეგვიძლია მშობელი კომპონენტიდან მოვუსმინოთ (მაგალითად ‘click’ ივენთის მსგავსად).

ვთქვათ გვინდა, რომ შვილ კომპონენტში ღილაკზე დაჭერისას მშობელ კომპონენტს გადავცეთ მესიჯის ტექსტის სიგრძე. ჯერ შევქმნათ ღილაკი, რომელზე დაკლიკებასაც მოვუსმენთ და საპასუხოდ დავუძახებთ რამე მეთოდს.

<p>{{ message }}</p>
<button (click)="onCount()">Count Message Length</button>

შემდეგ გადავინაცვლოთ ts ფაილში. Input-ის მსგავსად ჩვენ შვილ კომპონენტში უნდა შევქმნათ თვისება, @Output დეკორატორით, რომელიც @angular/core-დან უნდა დავაიმპორტოთ. ამჯერად ჩვენ თვისების მნიშვნლობაში ახალი EventEmitter-ის ინსტანციას ვინახავთ, რომელიც ასევე @angular/core-დან შემოგვაქვს.

import { Component, EventEmitter, Input, Output } from "@angular/core";
import { CommonModule } from "@angular/common";

@Component({
  selector: "app-child",
  standalone: true,
  imports: [CommonModule],
  templateUrl: "./child.component.html",
  styleUrl: "./child.component.scss",
})
export class ChildComponent {
  @Input() message: string = "";
  @Output() lengthCount = new EventEmitter<number>();

  onCount() {
    this.lengthCount.emit(this.message.length);
  }
}

EventEmitter არის ე.წ Generic ტიპის კლასი, რაც იმას ნიშნავს, რომ მასში დამატებითი ტიპი უნდა შევფუთოთ. მარტივად რომ ვთქვათ, ტაიპსკრიპტმა იცის, რომ EventEmitter რაღაც მოვლენას გასცემს, თუმცა არ იცის ეს მოვლენა შედეგად რა ტიპის მნიშვნელობას გვაძლევს. რადგან ჩვენ რიცხვობრივი მნიშვნელობის გადაცემა გვინდა, ამიტომ ჩვენ მეტობა-ნაკლებობა ნიშნებს შორის ვწერთ number ტიპს, რათა დავაზუსტოთ, რომ EventEmiter number ტიპის მნიშვნელობას გადასცემს მშობელს.

onCount მეთოდში EventEmitter-ის ინსტანციაზე, ანუ lengthCount-ზე დავუძახებთ emit მეთოდს, რომელშიც მესიჯის სიგრძეს გადავცემთ არგუმენტად. როცა ღილაკზე დავაკლიკებთ, EventEmitter emit მეთოდის საშუალებით, ასე ვთქვათ, სიგნალს გასცემს მშობელ ელემენტს, რომ რაღაც მოვლენა მოხდა და ეს მოვლენა შეიცავს ინფორმაციას.

მშობელ ელემენტზე ჩვენ ამ მოვლენას შეგვიძლია მოვუსმინოთ, click მოვლენის მსგავსად, ოღონდ lengthCount-ზე, იმ თვისებაზე, რომელიც ჩვენ კლასში შევქმენით Output დეკორატორით:

<app-child
  [message]="messages[0]"
  (lengthCount)="logLength($event)"
></app-child>
<app-child
  [message]="messages[1]"
  (lengthCount)="logLength($event)"
></app-child>

$event არის განსაკუთრებული (key) სიტყვა, რომლითაც შეგვიძლია მოვიხელთოთ ის მნიშვნელობა, რომელსაც ივენთ ემითერი გასცემს და გადავცეთ ის ფუნქციას, რომლითაც ამ ივენთს მოვიხელთებთ. ეს ფუნქცია უბრალოდ კონსოლში დალოგავს რიცხვს:

// In AppComponent
logLength(length: number) {
  console.log(length);
}

ყურადღება მიაქციეთ, რომ ჩვენ length პარამეტრს ექსპლიციტურად ვუწერთ მოსალოდნელ ტიპს. შედეგად კონსოლში უნდა დავლოგოთ თითოეულ კომპონენტში არსებული მესიჯის სიგრძე.

შევაჯამოთ რა ხდება: ღილაკზე დაჭერისას აქტიურდება onCount მეთოდი, რომელიც EventEmitter-ის საშუალებით აემითებს მესიჯის სიგრძეს. ამ ივენთს მოვიხელთებთ მშობელი ელემენტიდან შვილ ელემენტზე ივენთ ბაინდინგით lengthCount თვისებაზე (რომელიც Output დეკორატორით შევქმენით). $event-ით ჩვენ დაემითებულ მნიშვნელობას ვიღებთ და ვაწვდით logLength მეთოდს, რომელიც ამ მნიშვნელობას კონსოლში ლოგავს.

ngOnChanges - ცვლილებებზე რეაგირება

ჩვენ საშუალება გვაქვს, რომ შვილ კომპონენტში ვირეაგიროთ @Input თვისებაში შემოსულ ცვლილებებზე. ამისთვის არსებობს ngOnChanges სიცოცხლის ციკლის ჰუკი.

import {
  Component,
  EventEmitter,
  Input,
  Output,
  OnChanges,
  SimpleChanges,
} from "@angular/core";
import { CommonModule } from "@angular/common";

@Component({
  selector: "app-child",
  standalone: true,
  imports: [CommonModule],
  templateUrl: "./child.component.html",
  styleUrl: "./child.component.scss",
})
export class ChildComponent implements OnChanges {
  @Input() message: string = "";
  @Output() lengthCount = new EventEmitter<number>();

  onCount() {
    this.lengthCount.emit(this.message.length);
  }

  ngOnChanges(changes: SimpleChanges): void {
    if (changes.message) {
      console.log("მესიჯი განახლდა: ", changes.message.currentValue);
    }
  }
}

ngOnChanges-ში გვაქვს SimpleChanges ტიპის პარამეტრი რომელსაც ანგულარი გვაწვდის. აქ თვისებების ფორმით ხელმისაწვდომია ყველა ჩვენი @Input დეკორატორით შექმნილი კლასის თვისება, მათ შორის message. ოღონდ ეს უშუალოდ ის სტრინგი არ არის, რომელიც ჩვენ შევქმენით, არამედ SimpleChange ტიპის ობიექტი, რომელსაც გააჩნია currentValue, previousValue და სხვა თვისებები. ngOnChanges ყოველ ჯერზე გაეშვება, როცა მშობელზე მიბმული @Input თვისება მნიშვნელობას შეიცვლის და ეს ახალი მნიშვნელობა ხელმისაწვდომია currentValue-ში. თუ რაიმე თვისება არ შეცვლილა, ის changes-ზე არ იარსებებს, ამიტომ ჯერ უნდა დავრწმუნდეთ, რომ ის არსებობს, სანამ მასზე ვირეაგირებთ.

ngOnChanges უნდა გამოვიყენოთ დიდი სიფრთხილით, რადგან აქ მძიმე ლოგიკის გამოყენება აპლიკაციას შეანელებს.

შეჯამება

ამ თავში ჩვენ განვიხილეთ Input და Output დეკორატორები. Input დეკორატორის საშუალებით შვილ კომპონენტს გადავცემთ მნიშვნელობას მშობელი კომპონენტიდან, ხოლო Output დეკორატორის საშუალებით შვილ კომპონენტზე ვქმნით ივენთის ემითერს, რომელიც კონკრეტულ მნიშვნელობებს აემითებს. შვილის ივენთ ემითერს ჩვენ შეგვიძლია მშობელი ელემენტიდან მოვუსმინოთ და მოვიხელთოთ დაემითებული მნიშვნელობები $event-ის საშუალებით. ჩვენ ასევე შეგვიძლია ვირეაგიროთ მშობლიდან შვილზე ჩამოწოდებული მონაცემების ცვლილებებზე ngOnChanges ჰუკით.